کد خبر: ۶۹۷۱۴۶۴
گروه : سیاسی » مجلس
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
طهرانچی در صحن مجلس:

رئیس دانشگاه آزاد گفت: پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در دادگاه در جریان است و در همه موارد دانشگاه آزاد کمتر از یک سوم مقصر تشخیص داده شده است.

پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در دادگاه بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد که به منظور گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در جلسه امروز (سه‌شنبه ۲۸ خرداد ماه) مجلس حاضر شده بود، گفت: حوادث رانندگی در کشور ما تلفات زیادی دارد، در کشور‌های پیشرفته این تلفات به نسبت بسیار کمتر است، باید دولت برای کاهش حوادث رانندگی تدابیر لازم را بیندیشد تا برای مردم ایمنی آفرین باشد.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات به لحاظ نوع جایگاه از پردیس‌هایی است که تردد خودرو در آن بسیار زیاد است، هر روز ۱۰ هزار نفر تردد مسافر در این واحد وجود دارد و در ۲۰۰ روز کاری در سال ۲ میلیون نفر جابه جایی مسافر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: مدیریت جدید، مهرماه مسئولیت را برعهده گرفت و با توجه به نوع انتخابی که در فروردین ماه نسبت به بکارگیری پیمانکار انجام شده بود و عدم نظارت دانشجویان، سریعاً چهار ماه قبل از پایان قرارداد، تصمیم به لغو قرارداد گرفتیم و در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار جدید اقدام کردیم، اما این حادثه مجال نداد و پیش از تغییر پیمانکار رخ داد، هر ۱۰ سال یک بار با حادثه تلفات دانشجویی مواجه هستیم.

طهرانچی بیان کرد: به محض استقرار مدیریت جدید در دانشگاه آزاد در راستای حل مشکلات حمل و نقل اقداماتی انجام شد، پس از حادثه همه امکانات پزشکی کشور برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان بسیج شدند. از نظر فرهنگی نیز باید دانشگاه دقت می‌کرد تا این حادثه مسیر انحرافی را طی نکند که مدیریت دانشگاه تدابیر ویژه‌ای را اجرایی کرد، در برنامه‌ای از بنیاد شهید خواستار شدیم که جان باختگان این حادثه به عنوان شهید علم حساب شوند، توافقات اولیه هم صورت گرفت و پیگیر هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در راستای تأمین امنیت این جاده در دانشگاه علوم و تحقیقات، طرحی را تهیه کردیم که به تأیید پلیس راهور نیز رسیده است و ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد، در گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بود. پرونده این حادثه در دادگاه در جریان است و در همه موارد دانشگاه آزاد کمتر از یک سوم مقصر تشخیص داده شده است، باید قانون در خصوص استاندارد‌های لازم برای انتخاب کارفرمایان شرکت‌های خدماتی اجرایی شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد، قانون ۶ سال فرسودگی را اجرایی کرد، اما به دلیل تحریم‌ها ۱۰ سال استفاده از اتوبوس‌ها تمدید شد و اتوبوس نو در بازار وجود نداشت، باید توصیه‌های قانونی برای تولیدکنندگان این خودرو‌ها در گزارش کمیسیون آموزش قید می‌شد؛ دانشگاه آزاد برای امنیت دانشجویان اهمیت قائل است و در مدت ۹ ماه که با تیم جدید مدیریتی در خدمت دانشجویان هستیم، طرح‌های تحول مهمی را اجرا کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سؤال لاریجانی مبنی بر اینکه آیا جاده‌ای که محل حادثه بوده است اصلاح شده یا خیر، گفت: قرار بود گاردریل استفاده شود، اما گفتند جواب نمی‌دهد، لذا طرحی آماده شد که به تأیید پلیس راهور نیز رسیده است. آماده اجرای این طرح توسط پیمانکاران هستیم.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر