کد خبر: ۷۰۱۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
گزارش/

اگر داخلی سازی قطعات، طراحی و تولید بدنه خودرو با موفقیت اجرا شود و تولید روزانه خودرو در تیراژ بالا صورت گیرد، نیاز بازار خودرو برآورده خواهد شد.


به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت خودروسازی  پس از نفت یک از بزرگ‌ترین صنایع ایران، محسوب می شود و  پیش از انقلاب اسلامی ایران چیزی به اسم صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت و تمام موارد مربوط به خودرو، در مباحث مونتاژکاری و اسمبل خودرو خلاصه می شد؛ صنعتی که از ۰ تا ۱۰۰ آن به کشور‌های خارجی وابسته بود.

تقریبا در اوایل دهه ۷۰ بود که صنعت خودروسازی در ایران پایه گذاری شد و تا به امروز با پیشرفت‌هایی که در این امر صورت گرفته، زنجیره تامین و قطعه سازی به بیش از ۱۲۰۰ واحد کوچک و بزرگ رسیده است، بطوریکه طی ۲۵ سال گذشته صنعت طراحی خودرو و قطعه نیز به خودکفایی در این امر نزدیک شده است.

از طرفی نگاه مردم سرزمینمان به خودرو، نه تنها به عنوان یک وسیله‌ برای جابه جایی بلکه به عنوان یک وسیله تفریحی یا حتی نمایشی است که از این رو خودروسازی، به عنوان یک صنعت مهم مادر و استراتژیک باید علاوه بر موضوع  داخلی سازی و خودکفایی در بحث جذابیت و طراحی نیز ورود پیدا کند.

آمار سالانه تولید خودرو در ایران

/////

چنانچه داخلی سازی قطعات و حتی طراحی و تولید بدنه خودرو با موفقیت کامل در کشور اجرا شود، نیازهای خودروسازان نیز توسط قطعه سازان داخلی تأمین شود و در نهایت تولید روزانه خودرو در تیراژ بالا صورت گیرد، نیازهای بازار خودرو در فرایندی عادی برآورده خواهد شد.

تحقق این امر سبب می شود تا قیمت‌ خودرو تابع عرضه و تقاضا در بازار باشد و تولید و عرضه در فضایی اقتصادی شکل گیرد که در نتیجه آن آرامش به بازار خودرو و همچنین حوزه تولید بازخواهد گشت.

قرارداد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت دفاع با خودروسازان

بنا بر اعلام وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، این وزارتخانه با هدف کمک به صنعت خودروسازی، قراردادی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان را با خودروسازان در جهت «تأمین اقلام حساس که قابل تولید نبوده» امضا کرده و این قطعات در حال تحویل به خودروسازان است.

گفتنی است؛ ازجمله مهمترین این قطعات، همان ECU است که با محوریت شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) ساخته می‌شود.

امیر حاتمی در این خصوص با بیان اینکه کشور می‌تواند نیاز‌های خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در کشور تامین کند، گفته است: تمرکز ما برای تامین نیازمندی‌ها باید به داخل کشور باشد و از این طریق ما می‌توانیم از تحریم‌ها که حتما این بار مدت زمان آن کوتاه‌تر می‌شود، عبور کنیم.

ورود وزارت دفاع به حوزه صنعت خودروسازی و تامین برخی قطعات مهم مورد نیاز از جمله ECU این نوید را می‌دهد که وزارت دفاع بتواند همانند صنایع الکترونیک خود که محصولاتش در میدان عمل، کارکرد خود را با موضوعاتی نظیر شکار پرنده‌ پیشرفته آمریکایی ثابت کرده است، در صنعت خودرو نیز انحصار و تحریم کشور‌های دیگر را بشکند و آرزوی صنعت خودرو سازی کشور را برای ساخت ECU بومی به واقعیت تبدیل کند.

وابستگی شدید ارزی و واردات مشکل اصلی در صنعت خودرو است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه صنعت خودرو وابستگی شدید ارزی و واردات است که قصد داریم با راه‌اندازی اینگونه مراسم‌ها از بحران وابستگی خارج شویم. البته در گذشته اقدامات خوبی برای داخلی‌سازی قطعات انجام شده بود،بگونه ای که در این حوزه انجمن‌های مربوطه وظایف مهمی برعهده دارند.

رحمانی با اشاره به جلسه سال گذشته خود با خودروسازان گفت: در آذر سال ۹۷ به خودروسازان اخطار دادیم که به دنبال داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز خود باشند که برای رسیدن به این هدف باید با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید همکاری و تعامل داشته باشند و نیاز‌های خود را به صورت نمایشگاهی اعلام کنند که در نهایت  این اتفاق برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب صورت گرفت.

/////

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز داخلی‌سازی ۳۵ قطعه حساس خودرو، اظهار کرد: برنامه داخلی‌سازی این ۳۵ قطعه بسیار اهمیت دارد و با وجود آنکه صنعت خودرو در ماه‌های گذشته شرایط بدی را سپری کرده است،  نگذاشتیم این صنعت نابود شود و اکنون می‌توان گفت که از مرحله بحران عبور کردیم و در مرحله افزایش تیراژ تولید هستیم.

وی گفت: همزمان با این امر داخلی‌سازی قطعات حساس را نیز آغاز کردیم و امیدواریم با داخلی‌سازی که صورت می‌گیرد، خودرو‌های پرتیراژ شاهد کاهش قیمت باشند.

همکاری با شرکای خارجی به صنعت خودرو ضربه های زیادی را وارد کرد

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بومی سازی کامل صنعت خودرو، گفت: حدود ۸۵ درصد قطعات خودرو در کشور داخلی سازی شده است و براساس برنامه ریزی‌ها صورت گرفته باید با تکمیل زنجیره تولید که در آن صنایع فولادی و الکترونیکی نیز حضور دارند در آینده نزدیک این صنعت را به طور ۱۰۰ درصدی خودکفا کنیم.

زرندی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگا‌های مختلف، افزود: در این بحث پویش ملی برای تبدیل تحریم‌ها به فرصت شکل گرفته و با دانش مهندسان داخلی می‌توانیم این کار را جلو ببریم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت تصریح کرد: همکاری با شرکای خارجی در چند سال اخیر به صنعت خودرو ضربه‌های زیادی را وارد کرد که با خروج آن‌ها پس از تحریم‌ها بر مشکلات این صنعت افزوده شد.

خودکفایی صنعت خودرو نیازمند تکامل بخش های مختلف صنعت است

عادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودروسازی ایران خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طراحی و ساخت خودرو داخلی گفت: صنعت خودرو با بیش از ۳۰ صنعت در ارتباط بوده و خودکفایی در این صنعت نیازمند تکامل بخش‌های مختلف صنعت است که با این اتفاق وابستگی‌ها کاهش پیدا کرده و به طور طبیعی با ایجاد خودکفایی ۱۰۰ درصدی می‌شود.

پیرمحمدی ادامه داد: صنایعی مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی، نفت و ... در صنعت خودروسازی کشور نقش بسیار مهمی دارند و بومی سازی در این صنایع سبب بومی سازی در صنعت خودروسازی شده که این امر وابسته به صنایع بالادستی است.

به طور مثال برای یک خودرو بومی و باکیفیت به ورق های کششی و با استحکام بالا نیاز داریم و اگر هم اکنون بخواهیم خودرویی را با استاندارد روز دنیا تولید کنیم مجبور به واردات هستیم، اما اگر صنایع فولادی و بالا دستی به بومی سازی کامل برسند به طور طبیعی دیگر نیازی به ارز بری و واردات از کشور های خارجی نیست.

/////

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو با بیان اینکه در مراحل پایانی ساخت پلت فرم داخلی هستیم،  تصریح کرد: خودروسازان در مناطق مختلف دنیا از تجربیات هم استفاده می کنند و نمی توان گفت که نباید ارتباطی با خودروسازان خارجی نداشت، بلکه با استفاده از تجربیات و انتقال دانش فنی خیلی زودتر می توان به اهداف تعیین شده رسید.

دهه ۷۰ صنعت قطعات سازی خودرو رشد خوبی داشت/پراید از نظر ظاهری همان خودرو ۱۵ سال پیش است

کاکائی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طراحی پلتفرم مشترک برای جذب بیشتر مشتری در بازار خودرو، گفت: خوشبختانه شرکت‌های خودروسازی کشور توانایی طراحی و تولید محصولات با امکانات بهتر را دارند، اما مشکل موجود در این مسیر امکاناتی است که متاسفانه در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی ما نمی‌توانند نیاز مشتری را برطرف کنند،بطور مثال زمانی که تیبا به بازار آمد مردم آن را در پلتفرم پراید می‌دانستند و به همین دلیل این خودرو با استقبال روبرو نشد.

کاکائی اضافه کرد: امروز با وجود اینکه ۱۵ سال از تولید پراید در کشور گذشته است، موتور آن تغییر پیدا کرده اما از نظر ظاهری همان خودروی سال های گذشته محسوب می شود که مشتریان خاص خود را دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر این که این روند نیازمند تعریف یک پلتفرم مشترک است، تصریح کرد: هر قطعه سازی که قطعه‌ای را برای خودرویی خاص تولید می‌کند، می‌تواند این قطعه را برای خودروساز دیگر نیز تولید کند. بنابراین با افزایش تیراژ، تولید بیشتر نیز به صرفه خواهد بود، اما باید برای تحقق این شرایط همکاری مشترک میان خودروسازان شکل گیرد تا سیستم‌های خودرو یکسان شود و این امر نیاز به همکاری مشترک و تعریف تیم‌های طراحی مختلف است.

وی گفت: خودروسازی های کشور توان طراحی جدید و به روز خودرو را در پلتفرم‌های مختلف را دارند، اما شرایط جذب مشتری را از نظر قیمتی ندارند.

کاکائی اضافه کرد: بطور مثال امروز شاهد آن هستیم که شرکت هیوندا هرساله یک خودرو با طراحی جدید و عملکرد ساختاری جهانی را به دلیل مطرح بودن در بازارهای جهانی و توان به روز رسانی خودرو‌های خود را داشته و به خوبی مشتریان خود را جذب می کنند و اگر خودروسازان کشور نیز بتوانند عملکردی اینگونه داشته باشند در نهایت با استقبال مشتریانشان روبرو خواهند شد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های خودروسازی کشور در مجموعه طراحی و تامین قطعات خودرو ضعیف هستند، به طوری که کشور ما در دهه ۷۰ رشد خوبی را در صنعت قطعه سازی خودرو شاهد بود، اما متاسفانه بنا به دلایلی این زنجیره قطع شد و امروز با وجود تحریم ها دچارمشکلاتی در زمینه تامین قطعات خودرو هستیم.

وی با بیان این که برای تحقق این هدف در خودرو‌های جدید نیازمند تغییراتی هستیم، ادامه داد: اگر در ابتدای کار به این موضوع توجه شود و طراحی انجام شده باشد که کار به راحتی پیش می‌رود، اما اگر در میانه راه تصمیم به تغییر گرفته شود نیازمند صرف هزینه‌ برای ایجاد این تغییرات هستیم که البته هزینه صرف شده در این مسیر در درازمدت به نفع خودروساز و قطعه ساز بوده و در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده می‌شود.

/////

ورود صنایع دفاع در بحث خودروسازی می‌تواند گام مهمی از نظر فناوری و زیرساخت‌ها باشد

کاکائی در ادامه با اشاره به ورود صنایع دفاع به حوزه خودروسازی گفت:خوشبختانه ورود صنایع دفاع در بحث خودروسازی می‌تواند گام مهمی از نظر فناوری و زیرساخت‌های دیگر را داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: امروزه در دنیا اکثر فناوری‌های خودروسازی از بستر‌های دفاعی نشات می‌گیرد و قطعا ورود صنایع دفاع می‌تواند سبب یک جهت گیری مثبت در خودروسازی کشور شود.

کاکائی  در پایان گفت: معتقدم که ورود وزارت دفاع می تواند نقش پررنگی در داخلی سازی و تولید قطعات با کیفیت و همچنین کاهش هزینه‌ها داشته باشد و امیدوارم دولت نیز با حمایت بیشتر در این زمینه سبب ورود تکنولوژی‌های برتر به کشور شود.

 

گزارش از رامین بختیاری

 

انتهای پیام/

ارتباط تنگاتنگ صنعت خودرو با بیش از ۳۰ صنعت کشور

 

 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خودرو سازها واقعا خجالت نمیکشن به خدا باید بیل بدین دستشون برن زمین بیل بزنن بااین خودرو ساختنشون یه عمربردن وخوردن اين همه سال نتوانستند یه خودرودرستوحسابی بسازندکه ملت ما محتاج هیچ کشور نامردی نباشند این اروپاییهای بی ...تا تقی به توقی می خوره سریع قهرمیکنن میپیچن به بهانه تحریم وبه نییت جامعه روبهم ریختن وهرج و مرج درجامعه درست کردن وبه عبارتی آب رو توآسیاب امریکا ریختن دیگه وقتشه بسم الله بگیمو مشکلاتمون رو خودمون حل کنیم مثل همیشه همه چیز گردن سپاه افتادانشا الله خودرویی بسیار بادوام وزیبا خواهیم ساخت وآن را به تمام دنیا صادرخواهیم کردخودرو سازها مدیون ملت ایرانن که اکه اروپاییهاالتماس هم بکنن قراردادی باهاشون بابت خودروببندند ازبروبچهای سپاه کمال تشکرو دارم ما مردم ایران هرکداممان یک سپاهی هستیم . ((( یا حق)))
شکوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
شرکت چانگان چین نیز از دل صنایع نظامی پا گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
قطعا وزارت دفاع و یا سپاه توان ساخت اتومبیلی بسیار با دوام و زیبا را خواهند داشت اما مسئله 3 چیز است:
1- توان تولید با تیراژ بالا مثلا 1 میلیون دستگاه در سال
2- توان تولید با قیمت پائین
3- توان و مدیریت تولید مدلهای جدید

که قطعا توان این را ندارند. ضمنا مگر 200 کشور دنیا همه خودرو سازند؟؟ بسیاری از این کشورها از نظر تکنولوژی قادر به تولید خودروهای بسیار زیبا و عالی هستند اما بدلایل اقتصادی از این کار سر باز میزنند. بنا بر این چه اصراری است که حتما ما خودرو ساز باشیم؟؟ تجربه 70 ساله نشان میدهد که 80 میلیون مردم گروگان 20 هزار نفر شاغل خودرو سازی هستند. باید سراغ تولید چیزهایی برویم که مزیت اقتصادی برایمان دارد. نه چیزی که کار ما نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
چرا کار ما نیست!؟ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
من مطمئنم از این ماموریت هم وزارت دفاع مثل همیشه سربلند و بینظیر بیرون میاد ،،،،یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
اون عده ای که از طریق واردات روزگار میگذراندن چیکار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
منظورت اینه که 100تا ایرانی بیکارباشن و فدای 1آدم دلال پول دوست بشن
عزیز این کار یعنی اشتغال زایی برای خانوادت یعنی ایرانی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ای ول عالیه درودخدابرارتشیان وسپاهیان دلاوروبی ادعا!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
به اميد آن روز كه ميهن عزيزمان صاحب ابراقتصاد و ابرفن آوري در دنيا شود...و ما مي توانيم اگر بخواهيم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اینهمه نخبه داریم مدیران خودروسازی پاکسازی شن و چندتا باسواد وطنپرست بیارن حل میشه
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اگر ما تا این حد تکنولوژی ساخت داریم قاعدتاً باید بتوانیم خودمون برند اصلی باشیم و هماهنگ با نیازها طراحی و قیمت‌گذاری خودمون رو داشته باشیم
بنظر من با این مسأله فاصله زیادی داریم
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
صنعت خودرو صنعت استراتژیک نیست هیچوقت هم تحریم نبوده و نخواهد شد روسیه که در ضمینه صنعت نظامی خیلی جلوتر از ایران است هیچوقت نتوانست صنعت خودروسازی ایجاد بکنه نمیدونم چه اصراری هست که ما داشته باشیم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بنده به سپاه وقرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اعتماد واعتقاد دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اشک از چشمانم سرازیر میشود وقتی این پشتکار نیروهای نظامی را برای بی نیازی و خودکفایی در این صنعت ،میبینم.
به امید داشتن صنعت خودرویی جهانی و آبرومند با تیراژی دهها میلیونی و گرفتن بازار نیم میلیارد نفری منطقه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حالا چطور شده مسئولین به فکر تولید داخلی افتادن.
هر کی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
الان که سپاه کاری به صنعت داخلی نداره این همه هجمه علیه ش توسط دولت و صاحبان زر و زور انجام میشه . باید قبل از ورود سپا خود مردم مطالبه کنن و رسانه ها به موضوع ورود سپاه یا ارتش در صنعت خودرو اطلاع رسانی کنند
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
من به سپاه وقرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اعتماد واعتقاد دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
از خودروسازان کشور و وزارت دفاع خواهشمندم به فکر ساختن موتور اتومبیل هیبریدی باشند (شامل موتور برقی و موتور استرلینگ و یا موتور برقی و پیل سوختی) تا بهره وری از سوخت بالا رفته و آلودگی کمتر شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اول یه شاستی بلند بومی صد در صد ایرانی بسازیدزیبا و جادار و جوان پسند تا دل خریداران را بدست آورید های تک باشه و قیمتش هم مناسب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بغلشم یک نوشابه پپسی کولا اشانتیون بدن خوبه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
شاسی بلند بسازند تا ترافیک شهرها قفل شود وامکان عبورومرور وجود نداشته باشد
بهتر است فرهنگ دوچرخه سواری ووسایل نقلیه عمومی ایجادگردد اتومبیل های سایز متوسط وکوچک تولید شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باید انحصار در صنعت خودرو شکسته بشه تنها با ورود یک ارگان نیرومند و مردمی مثل سپاه ، انحصار در بازار شکسته میشه و لاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سپاه پهپاد قاره پیما بسازه بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
پراید باید برای همیشه خداحافظی کرد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
شخصا با توجه به سیاستی که از دو خودروساز اصلی کشور در این سالها شاهد بودم،یعنی سود بیشتر مهمتر از رضایت و سلامت مصرف کننده، امید چندانی ندارم به موفقیت صد در صد مگر اینکه خود صنایع دفاع بر تک تک مراحل ساخت و مونتاژ قطعات به کار رفته در ساخت محصولات نظارت داشته باشه که اون هم بستگی به پا گذاشتن مدیران خودروسازی و قطعه سازی روی غرور کاذبشون داره.
ولی توکل بر خدا انشاءالله که این پروژه کارگر بیوفته و خودروهای با کیفیت و با قیمت واقعی بدون دلال بازی و گران فروشی به دست مردم برسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کاش خودرو سازی دست سپاه و ارتش بود.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خیلی خیلی کار خوبی هست امیدوارم وزارت دفاع بخش خصوصی را هم در این کار مشارکت بدهد تا با همکاری یکدیگر این کار را انجام دهند.
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خیلی خیلی کار خوبی هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
یاعلی بسازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بچه هاي صنايع دفاع كشور ثابت كردن بهترينند و شوخي ندارند
اميدوارم خودروهاي با كيفيت تري توليد بشه
با شكل و ظاهري جذاب تر
و اگر اين اتفاق بيوفته يعني انقلابي در صنعت كشور اتفاق افتاده
صنعت خودرو سازي به تمام صنايع ديگر وابستس

يعني اشتغال بشتر و جامعه ايي سالم تر
صنايع دفاع عزيز
نا اميدي رو ميشه تو چهره تك تك اين مردم ديد
اگه ميخواي اين نا اميدي رو از بين ببري وارد ميدان شو
دست دلالان رو قطع كن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مگه الان صنعت خودرو سازی داریم ؟ الانم منتاژه اون قسمتشم که تولید میکنند میشه نقطه ضعف خودرو کار به جایی رسیده که اگر در این صنعت رو تخته کنند و خودروهای با کیفیت خارجی رو وارد کنند بدون مالیات همه خوشحال میشند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
وزارت دفاع و سپاه هیچ وقت وارد خودروسازی نخواهد شد. چون ساخت موشک و وسایل جنگی با خودرو متفاوت است. تعمیر و عیب این وسایل از نظر امکانات و مالی متفاوت از خودرو است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کاش سپاه خودش خودرو بسازه مطمئناً مثل موشک بدون نقص می سازدش.درودبرسپاه
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اگر قرار باشه بعدش بازم بهانه های دیگه ای برای فروش یه ماشین مثل پراید به مبلغ 50 میلیون بیارن ، داخلی سازی چه فایده ای داره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بدین سپاه بهتر میسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باید تمام خودرو های فرانسوی به ذوب آهن تحویل داده بشن به درد نمی خورن (( ما می تونیم)) این قسمت از قضیه به سپاه آذربایجان شرقی تحویل بدهند در عرض یک سال به تولید انبوه می رسند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ساخت خودروی بی کیفیت صد در صد فکر نمی کنم چون سمند خودرو ملی چند در صدش داخلی است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
تو فکر این هستم آگه خدایی نکرده تحریم ها برداشته شود و همه کالاها ک برا سال ها دپوی شده در بازار ریخته شود چی می شود، ثروتمندان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
همين كه موتور پژو روش بستن كافيه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
صنایع دفاع مطمئنا حرفی برای گفتن دارند به امید خودروهای خوب و با کیفیت
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ای بابا مگه هرکی موشک ساخت میتونه ماشینم بسازه روسیه ک قدرت نظامیه یه ماشین خوب نتونسته بسازه
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
منظورت از ماشین خوب چیه؟! روسیه ماشینای قابل قبولی داره و تا حدودی نوپاست تو این صنعت،این اروپاییا هیچ دوست ندارن انحصار تکنولوژیکیشون بشکنه تو خودرو،بالاخره خود اینکه حرکتی بشه،خوبه،این وضعیت خودرو،کلافه کنندست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خودرویی که صرف نظر از بحث نوع رانندگی پرخطر بدلیل ناامن بودن روزانه و سالانه جان چندین انسان را میگیرد و چندین خانواده را داغدار میکند همان بهتر که تولید نشود و البته با قیمتهای فضایی!
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باسلام
لطفا گزارشی تهیه شود که به دلایل شکست صنعت خودرو سازی در دهه70بپردازد وبه تهدیداتی که این صنعت در صورت خودکفایی با ان مواجه است نیز پرداخته شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
موضوعی که مردم اخیرا خیلی ناراحت شدن داستان تولید پژو ۳۰۱ بود چرا مسئولان ایران خودرو میلیاردها تومان از پول مردم ایران رو برای یک خودروی درجه دو اروپایی هزینه بکنن و چقدر هم برای تولید یک خودروی بیگانه بکنن ! آیا نمیتونستیم همین هزینه و تلاش رو برای یک خودروی ملی جدید انجام داد و کلی هم بهش افتخار کرد ، چرا باید برای تولید خودرو درجه دو شرکت پژو اینقدر خوشحالی کرد !
رضا
|
United States
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
تا اونجایی که من می دونم در حال حاضر ایران فاقد صنایع خودروسازیه. دو تا شرکت هستن که تو کار تولید خودروی بی کیفیت هستن. امید ما به ارتش و سپاهه.
ناصر
|
United States
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باید خودرو ارزان بشه هر چه سریع و بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خودرو ارزان بشه?
خودرو که ارزانه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
با سلام
بله چرا که نه. وقتی که می بینیم این بچه ها در عرصه دفاعی چه شاهکارهایی تولید می کنند ماشین که سهله بهتر از اون هم تولید می کنند.
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
نه تنها نیروهای نظامی مثل ارتش و سپاه بلکه خود ایران خودرو هم می تواند ماشین با کیفیت صد در صد داخلی بسازد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سایپا کیفیت ماشینو میارن پایین و امکانات ماشینو حذف میکند کسی نیست جلوشون بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ورود وزارت دفاع به خودروسازی مبارک است
هم کیفیت را بالا می برد وهم قیمت هارا کاهش می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آقا ECU قبلا توسط 2 شرکت خصوصی و یک شرکت خصولتی در ایران به میزان کافی تولید می شده است.
ساخت یک ECU اگر دانش فنی آن را از صنایع داخلی یا خارجی وارد نکنید دست کم 10 سال کار نیاز دارد.
صنایع دفاع فاقد امکانات و تجربه تولید انبوه در حد صنایع خودرویی است و 1500 میلیارد تومان هم برای این کار پول خرد هم نیست.
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
الان صنعت خودرو سازی کاملا داخلیه؟
هادى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
براى اين كار اراده اى وجود ندارد اياساخت موشك دور برد از ساخت يك خودرو بومى اسان تر است

لطفاً
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آیا تولید خودرو از تولید ناوچه جنگی سخت تره؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کاری است که چند سال پیش باید انجام میشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
وزارت دفاع باید خودش برای سازمانهای نظامی انواع خودرو سبک و سنگین و نیمه سنگین تولید کند چرا که تولیدات شرکتهای خودرو ساز داخلی هیچ کدام دارای استادارد لازم و ایمن نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خسته و ناامیدیم والا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سلام خیلی عالی که ما خودمان نیاز کشورمان رابرطرف کنیم دست وزارت دفاع درد نکنه
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
میتوانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
چرا قرارداد با خودروسازها؟؟؟؟؟؟ چرا خود سپاه اقدام به ساخت یه خودرو جدید بدون اتکا به این دو شرکت نمی کنه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
چی بگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
متاسفم بر خودروسازان داخلی کاری کردن نمیشه یه پراید کهنه خرید
زنبور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خدایی چیزی که اینجا ساخته میشه رو میشه اسمشو گذاشت خودرو؟ تکنولوژی محصولات ما چند سال با دنیا فاصله داره؟ چند درصد از خریداران رضایت دارن؟ اگه مجبور به خریدن این محصولات نبودن بازم حاضر بودن این محصولات رو بخرن؟ آیا خودروسازی که ابتدایی ترین قسمت های خودرو مثل زوار در یا ضبط ماشین رو آپشن اضافه می دونه ارزشی برای خریدارش قائله؟ فقط یبار مدیران خودروسازی به این دسته سوالات جواب بدن.
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر